Jag vann kriget.. eller inte

Hade värsta fajten med vår lilla katt idag. Hon ville INTE svälja sin medicin idag.. har funkar väldigt bra de två första dagarna men idag satte hon alla klor i en och fräste och skrek så det skar i hjärtat på mig. Känner mig verkligen som en djurplågare när man ska tvinga i henne något hon inte gillar men nu är det så att hennes mage är lite dålig då hon har blod/slem i avföringen. Någon form av colit är det iaf och veterinären skrev ut flagyl i tablettform. Nu har jag krossat tabletten och blandat det med leverpastej, men icke sa nicke, det gick inte. Hällde på lite grädde också för att gotta in det ordentligt men icke sa nicke, den gick hon inte på heller!

Vad ska jag GÖRA??



Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

JA det där med medicinering av katter är inte lätt, man får vara ganska brutal. Jag brukade ta ett rejält tag i nackskinnet öppna munnen med lillfingret o föra in pillan i mungipan som jag då hade redo mellan pekfinger o tumme. Sidan om låg en spruta, utan nål, redo med vätska som jag kvickt tog tag i o sprutade in i mungipan så katten svalde. Bara ett litet tips :-)

2011-05-30 @ 23:03:21
URL: http://Mijazz
Postat av: Mia Svensson

JA det där med medicinering av katter är inte lätt, man får vara ganska brutal. Jag brukade ta ett rejält tag i nackskinnet öppna munnen med lillfingret o föra in pillan i mungipan som jag då hade redo mellan pekfinger o tumme. Sidan om låg en spruta, utan nål, redo med vätska som jag kvickt tog tag i o sprutade in i mungipan så katten svalde. Bara ett litet tips :-)

2011-05-30 @ 23:04:10
URL: http://Mijazz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0