Sohn der Sonne

Hej på er!
Det var längesedan jag uppdaterade här med det har inte funnits tid eller ork tidigare men nu ska jag försöka komma igång igen :) Gillar att blogga men måste bara ta sig tid för det! Fick tyvärr calici (vinterkräksjukan) några dagar innan jag åkte till skåne. Hade haft de smittade salarna i typ 6 dagar och den sista dagen, timmen innan vi skulle öppna började jag må dåligt och kräkte i vårt personalrum, fresh!! Fy fan säger jag! Har inte varit magsjuk sen jag var typ 10 år gammal, men detta kan jag säga vill jag helst inte vara med om igen. Hellre dör jag nästan!

Tänkte berätta lite om min Skånevistelse i början på mars. Japp, jag har hunnit vara i skåne en runda också. Anledningen var att jag ville se bruksprovet på Flyinge som är varje år. Tycker det är så roligt att se sista fasen då hästarna ska ridas av testryttare. Tyvärr var det ett väldigt magert startfält! Eller rättare sagt så kan det räcka med 20 hingstar om alla håller toppkvalitet men tyvärr fanns det bara typ två hopphingstar som var fina. Dressyrhingstarna var det lite bättre klass på, speciellt en hingst, Sohn der Sonne som man INTE kunde släppa blicken från! Helt underbart makalöst vacker och rörlig hingst!!

Lägger in en länk på en film på hingsten, kolla och njut!

Sohn der Sonne

Förutom bruksprovet så träffade jag mina mor och farföräldrar, gick på promenader med Lizzan, var en runda på Ullared, träffade några av mina kusiner och mina kusinbarn. Helt underbart gulliga små ungar, lilla Alva (snart 1 år gammal) och Elton (6 mån gammal) :)

Nästa tripp till Skåne blir i mitten på maj, lagom till när vårt sto, frühlis ska föla. Beräknat till den 15 Maj. Jag längtar!!


Någon som kan förklara för mig varför det inte alltid går att lägga in filmer från youtube på bloggen??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0