Ny start!

Nu är det dags för en förändring med min vikt. Är så trött på att se ut som jag gör! Jag vill kunna ha snygga kläder på mig och se snygg ut i dem. Såg på dokumentären "kvinnors hemliga liv" där överviktiga kvinnor, vissa led till och med av fetma förändrade sina liv och blev riktigt vältränade. Det var härligt att se att ALLA kan förändra sitt liv och sina vanor.. Det kan jag också! Har börjat idag med havregrynsgröt till frukost, vanlig frukost på jobb med två smörgåsar (ska så småningom byta det mot frukt) keso med äpple och kanel. På em var jag på utbildning så då bjöd dem på kakor så då blev det en biskvi för jag var så hungrig. Detta ska jag jobba bort och så småningom sluta med men ska fortfarande få äta godis på helger. På kvällen blev det grillad kyckling, broccoli och avocado. Jag är jättedålig på riktig nyttig mat och vilka matkombinationer man kan göra så att det blir nyttigt. Vill helst undvika kolhydrater och fokusera mer på protein och fett. Lite som LCHF metoden men jag hade tänkt att jag ska få äta havregrynsgröt och knäckebröd. Gillar kyckling och fisk så tipsa gärna om goda och enkla recept! Vet ni någon hemsida med nyttig mat så skicka då gärna länken till mig. Uppskattas!!

Eftersom jag ständigt är sjuk så har det inte blivit av att träna mer än ridningen en gång i veckan och knappt det då jag har fått sjukanmäla mig ett par gånger. Hade tänkt skaffa en friskis-kort och gå på pass ca 2 ggr/ vecka för att inte börja för hårt och sen bli besviken för att man inte kan hålla uppe det och sen tröttna. Hoppas på att bli frisk och få krafterna tillbaka nu så att jag kan börja träna ordentligt. Tänkte joina Sandra på powerwalker också :) Vill inte ställa mig på vågen förrän jag känner mig redo. Jag kommer bara bli deppig av det och då kommer det kännas hopplöst när man ser hur mkt vågen står på så jag kommer ställa mig på vågen när jag är redo helt enkelt. Min målvikt är ca 65 kilo beroende på hur jag ser ut också.

Well, hoppas ni kan hjälpa mig med recept, det hade verkligen hjälpt mig mot mitt mål!



Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej Helena! Vad spännande och hälsosamt av dig att börja tänka på dina kost och motionsvanor! Andreas började på LCHF för ca 2 veckor sedan och han kör på det stenhårt. Gick ner 5 kg första veckan typ! Verkar vara en effektiv metod men kanske något svår att följa då den utesluter allt gotte med socker samt kolhydrater...Ska fundera på receapt till dig...Annars står det VÄLDIGT mkt här på nätet! Hade du tänkt följa LCHF, Atkins eller GI eller lite på måfå? Berätta gärna mer så jag vet vad du tänkt för recept!

2011-03-25 @ 23:24:36
Postat av: Tanja

Hoppsan råka trycka på skicka knappen!! Men lycka till med allt och hoppas du nu mår bättre! Uppdatera här på bloggen hur det går :) Puss

2011-03-25 @ 23:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0