Mina studenter

Har blivit förkyld IGEN! Men nu är det ändå på väg tillbaka så det känns bättre men de stannar liksom av vid en viss fas av förkylningen och nu står man och stampar med samma symtom som halsont, slem i luftrören och hosta. Suck! Hela Januari var jag förkyld. Nästa släng kom i mitten på Februari, Calici i början på Mars och NU för ca 1 vecka sedan blev jag förkyld igen! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Borde kanske gå till läkaren och ta lite blodprover. Maybe. Jag gillar inte att gå till doktorn! De lyssnar inte riktigt tycker jag och hittar de inget så hör de inte av sig och skiter i att gå vidare med problemen. Trist! Därför drar jag mig för ett läk. besök men kanske borde jag ändå!?

För första gången handleder jag studenter och jag har två stycken på en gång, det är mkt!! Det känns väldigt konstigt att handleda då det inte känns längesedan jag själv var i samma situation. Mina studenter går i termin 4 och har snart bara ett år kvar. De går på Ersta/Sköndal högskola och jag måste säga att de är väldigt duktiga! Har haft dem i 2 veckor och i början kändes det nervöst och mkt konstigt men nu börjar man ha en mer avslappnad attityd till det hela vilket är ganska skönt. Det är faktiskt väldigt roligt och utvecklande att handleda studenter. Tänk så mycket man har lärt sig på ETT ÅR! Det är helt sjukt! Och mycket mer kommer man att lära sig. Jag är aldrig fullärd vilket ändå känns ganska skönt. Har också haft mittbedömningar med båda studenterna, en i tisdags och en idag. Det gick bra men detta var också en väldigt odd situation att sitta där som "sjuksköterskan" och inte studenten. Men jag var iaf en väldigt snäll sjuksköterska :) Kommer bli tomt när de slutar då jag har fått väldigt bra kontakt med båda två. Sista dagen vi går tsm är på måndag sedan går jag på tre veckor natt vilket i sig kommer bli en ny upplevelse för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0