13-18/5

Åker till Skåne mellan den 13-18/5 och hoppas på att frühlis får sin lilla bebbe dåå :) Jag är så nyfiken på vad det blir för något..men det återstår att se!

Har jobbat hela helgen och idag också så är ganska trött nu.. Har varit en ganska OK helg faktiskt! I lördags var jag OAS = omvårdnadsansvarig SSK (USK) på 13 patienter och det är väldigt tungt! Hade väldigt ont i ryggen när jag gick hem. Började jobba kl 7.00 på söndagmorgonen,inte roligt kan jag säga med sommartiden och allt. Var osäker på om min mobil ställde om sig automatiskt så jag ställde fram klockan en timme och om ifall den ställde om sig så hade jag ändå 2 timmars marginal. Bättre det än en timme för sent! Klockan ringde 04.30 och jag hade lagt mitt armbandsur bredvid mobilen så att jag kunde se om mobilen ställde om sig. Det hade den ju gjort så det var bara att ställa om klockan till den egentliga tiden och fick sova en timme till. En timme som går väldigt fort!! Kändes som man blinkade till bara så jag sov inte så super den natten. Är alltid så rädd för att jag ska försova mig. Det var rörigt och tufft på jobbet idag också då jag hade 2 studenter och på morgonen fick en patient bröstsmärta, en annan föll på toaletten så att lungdränssugen gick av från dränet som sitter in till lungan = inte bra!! Det kommer då in luft i lungan men det gick ändå bra. Hade också en calicisal som hade diarréer stup i kvarten samtidigt som studenterna hade mycket frågor och ville såklart rådfråga en massa så till slut fick jag be en annan SSK om hjälp att blanda antibiotika och sånt som tar lite tid i läkemedelsrummet men jag och studenterna tog oss igenom dagen! Kände mig fullständigt otillräcklig och frånvarande då jag hade så mycket med de andra patienterna så att studenterna fick klara sig mkt själv, lite mkt själv på sin studentsal. Trist när man känner att man inte kan finnas till hands, jag vill så gärna att studenterna ska ha det bra på sin praktik.

Nu är jag ledig i morgon så då ska jag tvätta 11-15 sen ska jag till fridhemsplan och handla lite för ett presentkort jag och Joel fick från Joels syster Sofia på ett typ kaffe/the ställe så hoppas på att hitta något gott där! Sen väntar 3 veckor nattarbete, jag är så nervös då jag är rädd att jag inte ska hålla mig vaken men de flesta på jobbet kommer med lugnande ord om att det finns alltid något man kan sysselsätta sig med och det är väl för visso sant! Denna veckan jobbar jag natten mellan ons- tors och tors-fre. Har lagt in lite semester också, vecka 27, 31-33, dessa veckor är ganska spikade så det ska bli härligt med sin första betalda semester :) Vecka 27 tänkte jag åka ner till Skåne då det är Falsterbo!! Vecka 31 eller 32 är det fölvisning så om vårt föl ser skapligt ut så ska vi visa det där så då tänkte jag också åka hem så jag har närmre bestämt två tillfällen inbokade som jag ska åka till Skåne  i sommar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0