Sju dagar..

Idag blev min sjunde jobbedag och jag är helt slut! Kom knappt ur sängen i morse och hade lätt kunnat somna på bussen om inte vägarna var så skumpiga på väg till jobb. Har känts extra tungt dessa dagar då jag har jobbat dag varje dag och inte haft någon kväll emellan vilket kan vara väldigt skönt då man får en sovmorgon emellan men det har inte jag haft. Tungt! Har haft en bra vecka fram tills idag, bra patienter men idag jobbade jag extra och fick en helt ny grupp pga extraarbetet. När jag kom till jobbet och läste på dem så kändes det som att jag ville åka hem igen. Nästan alla nio pat var helskötningar och jag trodde aldrig att jag skulle bli klar med morgonarbetet. Jag gick som OAS, eller undersköterska kan man också kalla det. Vet inte vad andra sjukhus/avd kallar det men om vi går som USK så säger vi att vi går som OAS (Omvårdnadsansvarig SSK) Omvårdnaden var sjuukt tung i min grupp och den andra syrran som jag jobbade med hade det väldigt tungt medicinskt så hon kunde inte hjälpa mig så mkt. Blev färdiga med patienterna vid 10.30 ungefär och då tog jag bara 10 min kaffepaus från det att vi började kl 7.00. Kan ju säga att man nästan ångrade sig där men när väl alla var omskötta och sen när kvällspersonalen började dyka upp kändes det helt klart värt det. Katjing!

Nu är jag meegatrött och ligger och slappar i soffan framför "kvällen är din". Känns nästan overkligt att få sova tills jag vaknar imorgon! Looovely :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0