En natt på sjukan..

Sitter på jobbet nu och skriver, har det väldigt lugnt just nu vilket är skönt! Det är verkligen skillnad på att jobba dag/kväll och natt. Visst, nätterna kan vara tuffa dem också men inte alls samma stress som på dagen.

Var idag och införskaffade mig lite lammkött på korv till katten och hon fick smaka en liten bit och hon ÄLSKADE det! När jag hade lagt resterande i en plastpåse på köksbänken för att tina upp så var hon uppe och rev i påsen och ville ha mer :) Sötee! Det bådar gott iaf! Imorgon bitti ska hon få ytterliggare en bit men jag börjar väldigt försiktigt då jag inte vill att hon ska bli dålig i magen.
Ibland händer det lite märkliga saker, det är precis som det är ödet på något vis. Min moster pratade med sitt försäkringsbolag (djur) idag och hon pratade med en kvinna som föder upp bengaler och Mia, min moster berättade om mitt problem med min katt och det visade sig att hon hade haft samma problem med en av sina hankatter och han blev bra i magen av ett foder från "James Wellbeloved" med ris och lamm. Hon tipsade även om Hills D/D foder som är bra vid foderallergi. Nu ska jag köra på färskfodret och det vanliga torrfodret för att det inte ska bli för häftig övergång och när jag åker ner till Skåne i Juli så ska jag få lite smakprover från moster då hon redan fodrar sina djur med detta så hoppas jag att Skruttis gillar sitt nya foder. Färskfoder vävat med James Wellbeloved lamm och ris.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0