Dags att packa väskan :)

Nu ska jag strax packa väskan för imorgon beger jag mig till Skåne igen för att fira Emelies examen som hon tar på fredag! Som sagt, helt sjukt att det redan har gått ett år sedan jag stod där. Jag har jobbat mycket och på min enda lediga dag (fredags) i förra veckan gav jag mig ut på stan för att handla examenspresent och lite nya kläder. Hittade ett fint plagg men sedan fick jag bege mig hem då jag hade bokat tvättid. Är ganska nöjd med min present och jag hoppas att hon har nytta av den :) Jobbade helgen som för övrigt var en ren mardrömshelg!! 9 patienter varav en som inte förstår svenska och som inte är riktigt kontaktbar, en dement och två förvirrade. Då är det inte lätt att vara sjuksköterska! I söndags jobbade jag en hel timmes övertid. Det är inte drömscenariot när man jobbade kväll på lördagen och sen dag (vilket innebär en sen kväll och sedan en tidig morgon) på söndagen. Men som alltid reder man ut det men det är inte roligt att jobba då. I måndags var jag ledig vilket var min morot och livlina under helgens pass. Då shoppade jag ännu mer :) Hittade massa fina kläder på REA på Esprit (min favvobutik) Fick 5 plagg för 1200 kr = nöjd :) Hann till och med klippa mig och jag blev verkligen nöjd denna gången och det kostade bara 250 riksdaler. Tyvärr upphör salongen så jag får väl hitta mig en ny frisör sen! På kvällen red jag igen för förra lördagen då jag var sjuk och det gick verkligen jättebra! Red i lördags också så det blev bara en dag emellan men då var jag väldigt missnöjd med min ridning. Nikki, hästen som jag brukar rida var så fruktansvärt seg och det fanns ingen framåtbjudning what so ever så jag var på riktigt dåligt humör och var jättebesviken när jag åkte hem. Tur att det gick så bra i måndags då hon var mycket piggare :) Kanske hon hade en dålig dag då..synd att djur inte kan berätta för oss hur de mår, det hade varit lite lättare att förstå dem.

Ha det så gott mina vänner :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0