Privatlektion

Idag red jag min privatlektion som jag fick av Emelie i födelsedagspresent! Jag red Nikki, ett sto som jag har ridit en del på på ridskolan och jag trivs ganska bra med henne men hon har en jättestor galopp och hon blir jättestark när man rider henne i galoppen så det är det svåraste momentet med henne. Red för Annie som är en av ägarna till ridskolan som jag även har ridit för varannan lördag i gruppridningen. Tyckker hon är en bra lärare då hon är väldigt konkret, konstruktiv och pedagogisk. Idag jobbade vi mycket på att Nikki skulle jobba mer "underifrån" och trampa på bra med sina bakben. Skrittade i olika tempon, få henne att lyssna på det, detta gjorde vi även i traven och jag fick väldigt fin framåtbjudning på henne och hon kändes väldigt fin. Jobbade en del i att sitta ner i traven vilket inte är det lättaste på henne då hon har en väldigt skumpig trav så jag har undvikit det i största möjliga mån men idag tyckte Annie att vi skulle jobba på det men det var så jäkla svårt! Galoppen är också svår som jag skrev tidigare och hon blir så förbannat stark och pigg så det är svårt att sitta ner. Är ganska nöjd med lektionen och jag blev väldigt trött :) Det ger ju sååå mkt mer att träna privat än i grupp då man har ögonen på sig HELA tiden och det är så givande och utvecklande!

Ska ta fler privatlektioner framöver och prova på lite olika tränare då de tränar på olika sätt och ser även mig på olika sätt när jag rider vilket jag tror är utvecklande. Ska ha en annan häst på lördag och om jag får den jag helst vill ha så är jag sugen på att ta en privatlektion på den någon gång framöver. Det är dyrt, 500 kr/timme men det är ju så roligt och absolut värt det om jag känner att jag utvecklas :)




Kommentarer
Postat av: Marie

Jag klarade det :)

2011-03-01 @ 19:50:52
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0