Viriato

Ringde till ridskolan idag och frågade om de hade en ledig plats där jag kunde rida igen och kl 17.00 fanns det en ledig plats så jag begav mig dit och fick idag en häst som heter Viriato. Han är såå sjukt seg! Usch, gillar inte sega hästar!! Det är som att rida i slow motion och det händer ingenting i varken "gasen" eller "bromsen". Han är inte följsam eller mjuk i sidorna och vinglar lätt om man inte "håller om" honom. Hoppas jag inte får honom igen. Jag vill utvecklas i min ridning och det gör man inte med en häst som han, tyvärr. En sådan häst kan användas till de som bara vill rida runt utan att ställa några krav på honom. Eller så behöver han en rejäl genomkörare av en riktigt duktig ryttare som kan mjuka upp honom och göra honom mer uppmärksam på ryttaren. Kanske är han trött på ridskolelivet, som många av de andra hästarna är. Trist!
Ja det är verkligen skillnad på hästar och det är väl charmen med att hitta någon som man trivs bra ihop med.


Viriato, vacker häst men vi funkar inte ihop




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0