Ska till doktorn

Nu är jag så trött på mina besvär så att jag nästan kräks. Har mer eller mindre gått med bekymmerna i 4 år. Trötthet/orkeslöshet, mental slöhet, tappar bort ord, frusenheten, börjar nu också bli torr i huden som börjar klia också. Har ALDRIG reagerat på saker innan men nu reagerar jag både mot tvålar och handskarna på jobbet som jag har kunnat använda i ett år utan reaktion. Sen svullnar mina lymfkörtlar upp hux flux och i samband med det får jag ont i halsen och bli nackstel och får ont i nackmusklerna. Får också upp gul-bruna "klumpar" som först sitter och irriterar i halsen innan de till sist kommer upp och detta är så äckligt! Allt detta började efter halsflussen som jag hade för fyra år sedan och nu är jag sååå trött på detta så nu har jag bokat en tid hos husläkaren den 28/4. Tror att det kan vara hypotyreos men har ingen aning. Hoppas att jag ska ta blodprover så att man har något att gå efter men samtidigt vill jag inte då jag hatar stick!! Usch, ska nog ta lite EMLA-kräm eller plåster på jobb i förebyggande syfte ;P

Har verkligen inte velat gå till doktorn då jag känner att man aldrig blir tagen på allvar och att de inte riktigt lyssnar på vad man säger men nu är jag skriven på en ny husläkarmottagning och jag hoppas att jag har fel om den nya läkaren. Jag måste ge det en chans i alla fall för jag är som sagt trött på mina besvär!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0