Nya favoriten

Fick idag rida en ny häst, Rodness, ett sto efter Roderik. Som vanligt blev man lite besviken när man kommer till ridskolan och inte fick rida Nikki och jag hade blivit tilldelad Pyret, en häst som jag absolut INTE kommer överrens med, tyvärr. Gillar inte honom alls, vi är för olika helt enkelt! En tjej som jag rider med erbjöd sig att byta och jag sa ja..med risk för att den nya hästen jag skulle rida också var trist att rida MEN jag är så glad att jag red Rodness för jag gillar henne jättemycket. En ny favorit faktiskt! Hon har sett väldigt tråkig ut när andra har ridit henne men hon var väldigt trevlig faktiskt, hade framåtbjudning och gick ner på tygeln vilket gjorde att det var så skönt att sitta på henne. Känslig men dock lite tittig och ville inte gärna runda hörnen utan smet gärna undan men strunt samma. Vill gärna rida henne vidare, mkt trevlig häst! :) Funderar på att ta en privatlektion igen, med Rodness, tror det kan gå bra!
Rodness



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0