Dressyrtävling

Hela helgen har det varit tävlingar i dressyr på vällingby ridcenter och det är tävlingar imorgon också men då jobbar jag så kan inte åka dit och kolla :( Roligare imorgon för då är det LA samt medelsvår. Idag var det LC och LB. Inte världens svåraste program men det är så det ska vara på grundnivå. Tydligen tog det 3 min sen var det fullt och man kunde inte ta in mer anmälningar. Visar kanske hur lite med tävlingar det är på de allra enklaste nivåerna där faktiskt många rider och vill ut och tävla lite på skoj eller utbilda sina hästar samt få rutin på att åka ut och tävla bara. Vi hade såklart några från klubben/ridskolan och i LC kom Max, den svarta frieser/halvblodskorsningen 2:a, han såg verkligen fin ut. I LB kom en ridskolehäst som heter Pjotter, även han 2:a med en jätteduktig kille som heter Christoffer i sadeln. BRA JOBBAT :) Det var många startande, tävlingarna höll på fr kl 8- 17.30 med sammanlagt 1 h paus bara. Jag åkte dit själv, det var det enda tråkiga:( Var inga i min ridgrupp som var där så kände ingen, tyvärr! Hade varit roligare om man känt någon som man kunde snackar lite med men jag kom iaf ut en runda idag på en sak som jag gillar :) Ibland får man göra saker på egen hand helt enkelt!

Jag hoppas ni har haft en riktig glad påsk, det har jag haft i alla fall, även om jag ska jobba imorgon :/



Max




1-4:e placerade



Resterande placerade




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0