Så gick det..

Nyss hemkommen från ridskolan och måste säga att detta stället gav ett bättre intryck. Pratade med en av ledarna som var trevlig men sen skulle jag få tag på den andra (som höll i ridlektionen) som enligt den ledaren jag pratade med först skulle komma tillbaka till stallet och fodra och bli kvar till 22 ungefär. När lektionen var slut gick jag ut från ridhuset och såg ridläraren hoppa in i en bil. Trodde hon bara skulle fixa ngt så jag gick förbi och in i stallet för att vänta på henne. Förstod ganska snabbt att hon inte skulle komma tillbaka då hennes bil var borta. Synd tyckte jag och undrade vad jag skulle göra nu. Jag gick runt lite och ville prata med tjejen som jag snackat med först men henne såg jag inte heller så jag bestämde mig för att åka hem och nu sitter jag här. Känns dumt på ett sätt att inte ha pratat med ngn av dem efteråt men jag ska skicka iväg ett mejl till dem imorgon och skriva att jag gärna börjar hos dem.

Denna nivå på grupp tyckte jag verkar lagom. Det finns S1, S2, S3- 4 och S4 samt säkert ännu högre för S4 som jag tittade på var inte så avancerad ridning. Så det får nog bli S4! Det tror jag nog kan passa mig. Det var ganska grundläggande ridning och idag övades det på trav-stopp-trav och galopp- stopp- galopp och även kombination av dessa som trav-stopp-galopp, om ni förstår mig  :P samt halvhalter och sånt som ändå är väldigt grundläggande att kunna. Känns ganska nervöst, inte med själva ridningen utan alla människor som man träffar och jag hoppas att de är snälla mot nykomlingen :)

Nu ska jag hoppa ner i sängen!
Sov gott allihopa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0