Min första ridlektion

I torsdags red jag för första gången på många år och det var väldigt roligt!! Jag var såå jäkla nervös.. kissade innan jag åkte hemifrån men blev jättekissnödig redan halvvägs till ridskolan och jag blir aldrig kissnödig av nervositet så då förstår ni hur nervös jag var. Men det var ju såklart inte så farligt som jag hade inbillat mig. Alla var jättetrevliga och hjälpsamma och ridläraren var också väldigt bra och mån om mig så det kändes superbra! Min häst som jag red heter Max och är en frieserkorsning som är jättesöt. Han var ganska trög att rida, inte mkt egen motor så jag fick kämpa som ett djur men jag med min dåliga kondition blev ju trött efter typ 15 min. Dagen efter och även i lördags hade jag ganska mycket värk i benen kan jag ju lugnt meddela...

Här är en bild på det lilla gosetrollet :)



Längtar redan till nästa veckas lektion!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0