mee-time

Idag var jag på ridskolan men kvinnan jag pratade med som sedan visade sig vara ägaren till ridskolan var inge vidare trevlig så fick inget bra intryck. Hon undrade vad jag hade för riderfarenhet men det var svårt för mig att säga så hon ville att jag skulle ta en privat ridlektion så att ridinstruktören kunde bedöma i vilken grupp jag skulle passa i. Kunde få rida redan imorgon men har inga ridkläder så fick tacka nej till det och frågade om hon hade lektioner nästa vecka men det hade hon tydligen inte. Sen gav hon mig två papper och bad mig skicka in anmälningsavgiften och sen bara vände hon sig om och gick typ. Och där stod jag hade gärna velat veta lite mer om verksamheten eller om hon kanske hade kunnat visa mig runt eller frågat om jag ville vara med och kolla på en lektion, men nej, hon bara gick. Konstiga människa. Jag gick ut från stallet och ut mot hagarna och kollade lite på hästarna för att sedan kolla in i en av de andra stallarna som var ett privatstall. Där fanns det en tjej som gjorde i ordning en häst och jag passade på att fråga henne vad hon tyckte om ridskolan. Hon red själv där och tyckte det var en bra ridskola med bra hästar och instruktörer. Hon sa också att det var bara att "skaka" av sig och inte bry sig om ägarens "otrevlighet" och att hon inte menar något med det. Så nu ska jag skicka in en anmälningsavgift och vänta på att få komma och rida :)

Efter ridskolan åkte jag till kungsgatan där det finns en ridsportbutik. Jag köpte mig ett par jodhpurs då Hööks inte hade de hemma just nu plus att jag ville prova skorna innan. Har beställt ett par snygga helskodda ridbyxor och ridstrumpor från hööks däremot :) NÖJD! Hoppas att joel tar med min hjälm och shortchaps så är utrustningen komplett, bara hästen som fattas !:)

Efter det begav jag mig till hornstull för att köpa lite mat till skruttan och mig själv. Skruttans mat kan man bara köpa hos veterinärer så man måste alltid åka till ett och samma ställe, lite jobbigt :( Sedan blev det "därmed pasta", en italiensk mat från en restaurang med massa pastarätter som jag tog hem, mums :) Nu är jag mätt i magen och väntar på att idol ska börja!










Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

Ja, va bra gjort av dig, ja att ta tag i saken o bli färdig med att börja rida igen. Hoppas det blir bättre kontakt med de övriga där o att du hamnar i en trevlig grupp sen.

Kram moster.

2010-09-10 @ 22:40:48
URL: http://Mijazz
Postat av: Tanja

Fasen vad roligt att du ska börja rida igen!! :) Hoppas verkligen det kommer gå bra och att du kommer trivas på ridskolan! Du måste verkligen skriva hur det gått sedan! Hejja Helena! :) Kram

2010-09-13 @ 13:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0