Mina tankar

Kom på mig själv att jag tänker alldeles för negativa tankar och jag måste vända på detta för att uppskatta mitt liv och min vardag mer.

Det är mycket som har hänt i mitt liv under det senaste året. Jag och Joel bestämde oss för att köpa lägenhet i sthlm, vilket gick väldigt fort, han flyttade upp och vi blev särbo under några månader. Jag blev färdig sjuksköterska, och hade jättesvårt att få jobb här uppe vilket kanske inte var det bästa för självförtroendet samtidigt som det blev en stor omställning med flytten och att jag inte längre kunde ta för givet att träffa mina föräldrar, syster och djuren hemma varje dag längre.

Jag fick ett jättebra jobb till slut med underbara arbetskamrater men tyvärr fick jag inte jobba kvar där utan då blev det att söka sig vidare. Nu har jag jobbat en vecka på mitt nya jobb och jag tycker väl att det funkar ok. Samtidigt som jag fick mitt nya jobb har det hänt lite jobbiga saker vilket har gjort det oerhört svårt att fokusera på det nya jobbet.. Detta är inget jag vill skriva om här men det är i alla fall något som har tyngt både mig och Joel under flera veckor. Nu är det över och jag känner mig lite gladare tack vare att det har löst sig på förhoppningsvis bästa sätt. På något sätt har alla dessa förändringar hänt så fort att jag inte har hunnit smälta allt utan det har bara byggts på och nu ska jag bryta detta och se förändringarna som något positivt istället :)
Jag har föräldrar som bryr sig om mig, en syster som jag ser som min bästa vän, en underbar pojkvän och världens finaste husdjur. Både skruttan här uppe men också Liz och Elvis samt hästarna nere i Skåne. Jag har både mina morföräldrar och farföräldrar i livet som jag har bra kontakt med och som bryr sig mycket om mig. Så jag har mycket att vara glad över även om det är distansen till dem alla som är jobbig.

Nu kan jag börja fokusera på jobb till 100% igen och jag ska jobba c-tur ikväll och göra det bästa av mitt pass idag!
Från och med idag ska jag börja leva min dag fullt ut och vara tacksam för det jag har. Jag ska se livet och varje dag som en gåva och uppskatta det jag får vara med om varje dag och vara positiv! På något sätt känns det redan som att mitt sinne har lättats, bara genom att tänka positiva tankar. Ni borde prova själva, det hjälper faktiskt! :) Man mår mycket bättre..

Ta hand om er !



Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

Lilla gumman, vilka kloka ord du skriver. Jag vet att du/ni haft en jobbig tid o då måste man få må dåligt, mår man aldrig dålig kan man nog aldrig må riktigt bra heller. Jag tycker ditt tankesätt om att tänka positivt är jättebra, det hjälper upp sinnet betydligt. Det är detta med om glaset är halvfullt eller halvtomt. Så kan du vända o tänka i positiv riktning är mycket vunnet. Stor kram till dig o de dina. Moster.

2010-10-28 @ 23:02:29
URL: http://Mijazz
Postat av: Linda Jungerup

Underbara kära Helena. Jag har fullförståelse för dina tankar och jag tror man måste få känna så ibland i livet för att kunna ta nya tag utvecklas vidare och ffa gå vidare. Att bli ssk innebar inte bara positiva saker i början som jag kunde känna. I 3 år har man pluggat och allt har gått i rasande fart. Och plötsligt stod man där fädig. Och man kommer på att man är absolut inte samma människa som gick in i skolsalen för 3 år sedan det har hänt mycket med en och ens personlighet och tänkande. Sedan allt som du gjort också med flytt in till stan och storstaden tom bort från vänner föräldrar och allt. Det är jobbigt och hårt att skaffa sig ett "nytt liv i en storstad där man bara känner sig som en i mängden. Så är det ju inte riktigt här i skåne eftersom det mest är småbyar. Jag har fäljt din blogg hela tiden och tycker du är sååååå stark . Kåmpa ihopa tillsammans så kommer det kännas bra. Och saker tar tid det måste få ta tid maan måste låta det ta tid. en stor bamse kram från Linda Jungerup

2010-10-30 @ 17:58:46
Postat av: Marie

Skönt att du är tillbaks på rätt spår igen. Hoppas allt är bra, kram Marie

2010-11-01 @ 14:03:52
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0