Bussen

Jag blir såå tokig på att jag alltid lyckas tajma in så att bussen precis hinner förbi mig och att jag har sådär 70-80 meter kvar till hållplatsen. Därmed hinner jag allt som ofta inte med den bussen utan får vänta i 10 min på nästa, SUCK! 10 min låter inte mycket men när man har vant sig vid att allt går typ var annan till var femte minut så blir man lite kinkig! Jag har med andra ord aldrig någon tur med bussarna här i Sthlm..

Idag har jag varit på IT-kurs. Låter kanske lite märkligt med  tanke på att jag är sjuksköterska men vi arbetar mycket med datorer (journalsystem etc) så det har jag varit på idag. Var där i tisdags också. Det är inte så superroligt direkt då jag redan kan både melior och läkemedelsmodulen. Jag får lön för det så jag är nöjd ändå =)
Idag var det dock lite segt.. förmiddagspasset slutade redan 10.30 och eftermiddagspasset började 13.00 så jag och en annan tjej (Cattis) som också ska jobba på min avdelning gav oss ut på söder och käkade långlunch och kollade i affärer! Trevligt trevligt=)

Vädret har ju helt slagit slint, det är ju 28 grader varmt ute, INSANE! Kroppen har inte riktigt acklimatiserat sig kan jag ju säga, man svettas ju som en gris.. Värmen är iaf väldigt välkommen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0