SKÅNE!

Det svåraste med att skriva blogg är nog vad man ska ha för rubrik.. sitter typ 10 min bara för att komma på något bra.. och i detta inlägget blev det inget undantag.

Kom iaf på SKÅNE, vilket menas med att jag ska HEM till SKÅNE snart, närmre bestämt till påsk, underbart att få komma hem och träffa familjen igen! Jag åker den 31/3 och kommer hem till sthlm 6/4 så det blir nästan en vecka, skönt=) Synd bara att Joel inte kan följa med, han ville vara hemma (i sthlm) istället och få gjort lite i affären när de ändå har lite påskstängt. På ett sätt är det bra för då är han hemma med Aileen också. Vi måste också vänja Aileen vid att transporteras. Vi var ute en runda i förra veckan men då mjauade hon hela tiden.. det enda som finns att göra är väl att hålla på och vara ute med henne tills hon vänjer sig. Hon kan ju inte mjaua hela tiden i flygplanet när vi väl båda ska hem, då kommer de slänga ut oss och det blir väldigt pinsamt..

Har nu äntligen fått henne försäkrad också.. väntade på medlemsnumret från Bengalkatten för att få den sista rabatten så nu har jag fått hela 50% rabatt detta året på hennes försäkring med allt inräknat och det är inte illa :) Så om hon nu ska skada sig eller bli sjuk (vilket jag inte hoppas) så kan hon göra det nu när försäkringen är klar.

Var på intervju för en vecka sedan på SÖS, infektionsavdelning och fick det jobbet där så känns som att jag kommer få mer utav att jobba där än på geriatriken. Där finns även en större chans att få förlängt så hoppas att denna ekonomikris upphör snart så de behöver mer folk!! Lönen sänktes lite eftersom SÖS inte är privat men skitsamma, jag kommer antagligen få mer utav att jobba där, det ligger närmre samt att det känns tryggare att ha fått in en fot på ett stort sjukhus.

Det känns som det finns en del att göra idag, lägenheten ser om som en krigshärd och jag måste handla mat, både till oss och Aileen så har lite att göra idag. När jag samlar på mig saker att göra så vet jag inte riktigt vart jag ska börja så då blir det att man gör något annat istället, typ skriver blogg eller nått :P Men nu ska jag iaf ta tag i dagen och börja städa tror jag. Erik kommer nog på besök ikväll så ska köpa lite tillbehör till Pasta Carbonara så ska vi ha det ikväll. Erik är super på att laga det så får utnyttja det när han ändå är här :)



Ha en bra dag allesammans!





Kommentarer
Postat av: Johanna

grattis till jobbet! det kommer säkert va jättekul o en lärorik avdelning! Kram

2010-03-18 @ 17:23:21
URL: http://pythia79.blogspot.com/
Postat av: Marie

ååh grattis till jobbet, va roligt =) Nicole e född på det sjukhuset.

Va skönt att få träffa familjen snart :-) hoppas ni får en trevlig påsk ihop.

Ser att ni får att göra av lilla Aileen nu hehe

Ha en trevlig helg och en trevlig kväll ikväll med Joel, Stefan och Emeline. kram

2010-03-19 @ 12:38:02
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0