Laundry

Denna dagen går i "tvätta sin kläder"-andan och det är såå segt. Hade varit riktigt najs med en egen tvättmaskin men det kostar ju som allt annat här i världen. När jag skulle ner till tvättstugan så stod "skruttan" vid dörren och anade att det skulle hända något.. jag hade packat ihop och sorterat all smutstvätt och lagt dem i tvättkassarna och ställt dem vid dörren och var redo att traska ner. Hjärtat blöder när hon sitter på dörrmattan och stirrar rakt in i mina ögon, vad gör man? Jo först försökte jag distrahera henne genom att gå in och leka lite med henne i sovrummet för att hoppas att hon skulle stanna där men när jag väl kommit ut i hallen igen och lyfte upp kassarna så kom hon som ett skott igen och ställde sig vid dörren! Jaha.. då fungerade inte den planen. Eftersom jag är själv hemma och inte kan fösa bort henne med händer och armar fulla så fick "skruttis" helt enkelt följa med ner i tvättstugan i sin transportbur. Först fick jag gå ner med en kasse, sen upp igen för att hämta den andra och se fick hon sitta i buren på en tvättmaskin och kolla.. efter ett tag blev det lite grinigt men hon fick iaf komma ut en liten runda idag också och övat på att transporteras!

Nu ska jag ta mig lite lunch i väntan på att tvätten ska bli klar.. blev ju lite pannkakor över sen igår :)

Senare i eftermiddag blir det gymmet och matlagning.. tänkte jag skulle göra en currystuvning typ med tonfisk i, blir faktiskt skitgott, och sen ris till det.. mumma :)

Byeee!



Kommentarer
Postat av: Moster Mia

Låter bökigt för dig att tvätta, he,he. Men har du testat bollkastning? Stå beredd vid dörren med kassarna, ta fram bollen o tjohooo, kasta in den så långt du kan i lägenheten. Katten springer efter o matte slinker ut genom dörren. Men kom ihåg, du får vara snabbare än blixten, för det är kattungar.

Kramen.

2010-03-26 @ 22:41:52
URL: http://Mijazz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0