Hemma i Skåne, välbehållen!

Ja efter lite om och men så kom jag fram till Skåne..
När jag kom fram till Arlanda så var det en MEGA kö till bagageinlämningen och jag hade 20 min på mig att lämna in grejerna innan de skulle stänga så gissa om jag var stressad!? Jag var faktiskt lite oschysst och gick nästan ändra fram lite sådär i smyg så att ingen skulle märka det och det gjorde ingen heller :D Så på 5 min så var jag framme och bagaget var inlämnat :) Nästa kö var vid säkerhetskontrollen, typ 30 meter lång och tiden gick. Var sjuukt stressad över att jag inte skulle hinna med flyget! Det gick ändå ganska fort vid kontrollen och när jag väl kom fram till gaten så stod jag där typ 2 min sen började påstigningen så man kan säga att det klaffade ganska bra :)

Vad hade hänt om jag nu inte trängt mig i kön och varit sen? Hade de ropat upp mitt namn så att jag hade fått gått före för att jag skulle med flyget? De måste ju ändå ha överseende med att det är långa köer och att folk kan bli sena!.. Eller så är det bara jag som är van vid lilla Ängelholms flygplats där kön är typ högst 5 meter där det bara är att flyta igenom allt på 10 min. Nu är jag iaf förberedd till nästa gång för fy fan vad jobbigt och stressande det var att se denna långa kö och bara ha 20 min på sig att lämna in bagaget!!!

När alla väl hade kommit på planet och flygvärdinnorna hade gått igenom flygrutinerna så kläcker piloten ur sig att det är en spricka på framrutan och att vi väntar på en tekniker som ska kontrollera om vi kan köra med det eller inte.. jaha..krångel krångel!!

Som tur var kom kontrollanten väldigt snabbt och han konstaterade att vi inte kunde flyga med planet då risken fanns att rutan kunde gå sönder och det skulle bli en katastrof. Tur var väl ändå det att de inte nonchalerade problemet men så alla fick hoppa av planet igen, gå till en ny gate där ett nytt plan väntade. Efter typ 15 min fick vi stiga på och efter allt så blev vi 45 min sena men vi kom iaf hem säkert och det är huvudsaken :)

På flygplatsen hämtade Emelie upp mig och nu har vi suttit och pluggat hela förmiddagen då hon ska ha akutskjukvårdstentan imorgon, wihoo!=) Inte avundsjuk alltså!



Jag och Emelie hos farmor och farfar i somras


Ha de gott, Pusshaaaj! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0