All by myself!

Nu har jag klarat av två dagar HELT själv =) Och det känns väldigt bra måste jag säga.. har varit väldigt nervös de här dagarna men nu börjar det släppa lite faktiskt! Igår jobbade jag kväll och det var en ganska lugn kväll.. ändå blev det 10 min övertid.. kommer alltid på saker som man måste göra precis innan man ska gå hem som man har glömt.

Idag jobbade jag dag och eftersom jag hade samma patienter som kvällen innan så kunde jag planera lite i huvudet redan innan jag gick på passet i morse. Det är svårare än man tror att "glömma" bort patienterna när man har gått hem.. jag kan inte riktigt släppa taget men jag försöker så gott jag kan för min egen skull!
Idag var det mycket att göra.. Hade tre hemgångar och planering kring dem plus alla andra rutinsysslor som skulle göras. Phu! Mitt i allt kommer läkaren och säger att han vill ha ett BAS-test samt 2 påsar blod till en pat innan hon ska hem sisådär 2 ½ timme innan!!!! En påse ska infunderas på ca 2 timmar.. Då var det bara att ringa till boendet dit pat skulle och meddela en annan tid, ringa och boka en ny transporttid samt att pat givetvis också skulle få veta. Då var det bara att sätta igång! Ja det kan verkligen dyka upp saker när man minst anar det.. och det tar så mycket extra tid! Hade sjuksköterskemöte på en timme också, den gjorde mig också lite stressad, hade verkligen behövt den timmen till annat..
Till slut blev det 40 min övertid men jag tycker själv att jag klarade av dagen galant och det känns sååå skönt att SJÄLV kunna ta hand om patienterna!!!

Känns som det bara blev en massa babbel men de var skönt att få skriva av sig lite =)



Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det är så roligt att läsa om hur du har det =)och speciellt eftersom det verkar som du trivs himla bra. Ha det så bra och hoppas vi hinner ses nån gång i sommar! Kramar

2010-06-02 @ 20:38:45
Postat av: Tanja

Åhh vad roligt att det går så bra för dig!!!! Visste du skulle klara det galant! Visst är det roligt att äntligen få "gå själv"? Lär du dig mkt på avdelningen annars? Kul att följa dina arbetsdagar, så fortsätt skriv :) Snart ses vi gumman! Puss

2010-06-02 @ 22:30:31
Postat av: Tanja

Åhh vad roligt att det går så bra för dig!!!! Visste du skulle klara det galant! Visst är det roligt att äntligen få "gå själv"? Lär du dig mkt på avdelningen annars? Kul att följa dina arbetsdagar, så fortsätt skriv :) Snart ses vi gumman! Puss

2010-06-02 @ 22:31:02
Postat av: Marie

Duktig :) va kul

Hoppas ni mår bra

2010-06-03 @ 23:14:00
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0