Hysterical

Dagens jobb var verkligen hysterisk! Var inte klar med morgonmediciner samt all antibiotika förrän kl 11.30 typ. Patienterna ringer, anhöriga ringer, pat frågar en massa och vill ha hjälp, kontroller, PVK:er som inte funkar.. ja mycket som är såå tidskrävande. Det låter kanske inte som det men det ÄR det verkligen, det kan nog alla som jobbar inom vården intyga!? Det är verkligen jobbigt att ha 8 pat på kvällar och helger.. många av dem är väldigt "tunga" och multisjuka som kräver mycket omvårdnad. Kan ju inte direkt påstå att PNV (patientnära vård) funkar på avd.. En SSK och en USK på 8 pat funkar verkligen inte. Det är iaf bevisat på min avdelning! Det är inte ofta ALLA har antibiotika I.V men just idag var det så samt att de hade allt ifrån blodtransfusioner, betapred, betabion, furix osv samt typ 10 olika mediciner i tablettform. suck säger jag bara. Verkligen glad att dagen är slut och att jag är ledig imorgon! Gillar verkligen mitt jobb men inte när man inte hinner sitta ner på 6 timmar och varken känner om man är hungrig eller behöver gå på toaletten.

En kollega till mig har en stegmätare på sig och vi springer typ lika mycket fram och tillbaka som tettingar och vid 12.30 hade hon redan gått 8000 steg. Inte konstigt att man har ont i benen och bränner under fötterna när man väl sätter sig ner för att slänga i sig lunchen...

Nu ska jag inte klaga mer men det kan vara ganska bra för dem att läsa som tror att vårdpersonal bara sitter och fikar dagarna i ända.. Så är inte fallet ;)

Nu ska jag njuta av ledigheten sen blir det back to work on monday!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0