31/7

Det här med att uppdatera bloggen har väl inte varit min starka sida på sistone men det känns som att man inte gör något annat än och jobbar! Jobbar 8 dagar med bara 1 dags ledighet emellan, vilket var i torsdags. Idag jobbade jag a-tur och imorgon blir det c-tur så då får jag lite sovmorgon imorgon =) Sen blir det jobb måndag, tisdag och onsdag. På måndag ska jag träffa Bim som jag inte har sett på typ 2 månader men tiden går så fort. Det är inte ofta jag har mina lediga dagar i rad så den dagen man väl är ledig så blir det städ, tvätt, handling och bara vila upp sig då man verkligen inte orkar vara social. SSK-yrket tar verkligen hårt på en mentalt. Igår var en helveteskväll då det räcker att bara få en ny patient så ruckar det på hela kvällens rutiner och då blir middagsrasten inställd och saker som inte hinns med. SJUKT att det är så!! I natt drömde jag att jag var på jobb och hade det så stressigt som på jobb dagen innan så när jag vaknade i morse var jag väldigt trött då det kändes som jag aldrig hade sovit utan varit på jobb hela natten också. Idag var det lugnare, vilket var så skönt men dessa dagar är sällsynta!

Tanken var att mamma och pappa skulle komma upp till oss nästa helg men det blev inte så. Det är för mycket saker hemma som gjort det nästan omöjligt för dem att åka.. halm, fasaden på huset som ska fixas innan mammas semester är slut och hästarna. Det är ett helt projekt för dem att bara ta sig på en liten semester vilket jag tycker är tråkigt. Det hade varit så roligt om de kom upp och hälsade på mig för en gångs skull! Om inte de kan komma till mig så får väl jag komma ner till dem så nu är min resa bokad :) Kommer ner på onsdag kväll och åker hem på måndag kväll.. säger bara SÅ SKÖNT att lämna sthlm lite och komma ner till lugnet på landet!



Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

Men lilla gumman vilket stressigt yrke du valt, kan inte vara bra för varken kropp eller själ att ha det så. Tur du kan komme hem lite då o då o vila upp dig i Skåne. Hoppas vi får till det så vi ses denna gången. Du kan väl slå mig en signal så jag vet vilken dag som jag ska "boka" för Bjäre-besök.

Sköt om dig, kram moster.

2010-07-31 @ 23:09:58
URL: http://Mijazz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0