intervjuuuu

Tjing!!

Har idag varit på intervju på brommageriatriken och det gick bra. Skulle egentligen dit igår men chefen där ringde och ville omboka tiden så det blev idag istället. Mig kvittade det då jag ju ändå inte har så jättemycket för mig om dagarna. I alla fall så gick intervjuen bra och chefen visade mig runt på avdelning som verkade vara en bra avdelning. Sen satte vi oss ner och pratade en liten stund till och hon undrade vad jag tyckte och om jag ville fundera lite på det men jag sa att det kändes bra och att jag gärna börjar där i sommar (sommarvik). Jag frågade henne om hon hade lite timmar att tillgå fram till sommaren och det skulle nog inte vara omöjligt =) så förhoppningsvis kommer jag igång om inte allt för lång tid framöver. Man blev ju inte mindre sugen på att börja arbeta när vi kom fram till lönefrågan.. 22 000kr/ mån sitter ju inte så fel om man jämför med den usla lönen som betalas ut i Skåne. Efter lite research så verkar det som att Stockholm är bland de ställen som betalar ut mest till sina sjuksköterskor, men å andra sidan så kostar det ju lite mer att leva här också.

Längtar också till att Emelie kommer och hälsar på oss nu på fredag=) det ska bli roligt! Har bokat hennes biljett idag så det är fixat! Planerar att vi ska gå och träna på fredagen (kanske söndagen också), hjälpa emelie med uppsatsen samt statistiken, gå lite på stan samt ha myskväll här hemma bara :)

Nu blir det lite städning sen soffan och OS *Heja Heja* =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0