Calici

Nu frodas det äckliga viruset calici eller kanske mer känt som vinterkräksjukan i folkmun. Min avdelning har fått sina första bekräftade fall och det är ju så äckligt!! Så himla synd om patienterna också för den delen. Kan inte vara roligt att ligga på sjukhus och vara magsjuk. Å ena sidan kanske det är deras räddning också, iaf för de äldre patienterna som förlorar mkt vätska. Nu bedrivs kohortvård på avdelningen så att det är "speciell" personal som bara har de rummen och får inte gå in till de icke drabbade salarna eller i köket. Jag har inte haft de smittade salarna ännu men min tur kommer på fredag kväll då jag ska gå in och jobba extra då vi behöver mer personal just nu just pga kräksjukan. Jag ska verkligen ha munskydd. förkläden och sprita mig ordentligt för jag vill INTE bli magsjuk till jul... nu när man ska åka ner till Skåne och allt :)






Tänk på att tvätta händerna ordentligt (och sprita) efter toalettbesök och innan du äter samt att undvika människor som redan är smittade (såklart!!). Detta är det bästa skyddet mot magsjukan! Lycka till med att hålla er friska där ute =)



Kommentarer
Postat av: Marie

Emeline tackar Helena :)



Nä, här vill man inte heller bli sjuk :)

2010-12-20 @ 13:12:11
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0