Riksföl

Idag är jag ledig i hela tre dagar. Det känns nästan ofattbart :) Idag tänkte jag pyssla lite i lägenheten, läsa på lite inför morgondagens V75, åka in till stan och köpa en ny stekpanna, en riktig sådan. Ingen tefflon.

Har bokat åter en resa till Skåne. Denna gången är det mest för att det är riksföl i Flyinge. En niveauavkomma ska vara med och tävla så den hejar jag ju på :) Denna niveauavkomma (Narcoz, som den heter) vann den regionala tävlingen i Åstorp förra helgen. Narcoz är helsyskon till Noak som blev best in show på flyinge 2008. Hade varit helt otroligt om Narcoz vann i år. Då är det tre år i rad som niveauavkommor vinner Riksföl. Det har aldrig hänt innan. Inte ens att det är två år i rad, som med Noak och vår Pimmie. Tre år i rad hade varit helt fantastiskt. Så nu förstår ni kanske varför det är ett måste för mig att åka ner :) Åker 2/9, riksföl är den 3 :)



Kommentarer
Postat av: Marie

Tack så mycket Helena, det hoppas jag med. Hoppas allt är bra med er, kram

2010-08-20 @ 20:33:19
URL: http://musmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0