Illa Illa

I know.. har inte haft ork eller tid att uppdatera men känner att det börjar bli tid till det nu!
Det har hänt en del sen jag skrev sist men ändå inte så förfärligt mycket.. Jag är fortfarande på min praktikplats på psykiatrin och det funkar bra, mer eller mindre med vissa saker. Examinationsarbetet lämnades in i söndags vilket var en STOR relief kan jag säga. Nu är det "bara" en gruppexamination i Kristianstad och redovisningen av arbetet på slutbedömningen kvar! Sen finally är denna praktiken slut. Måste säga att den har varit lite seg emellanåt. Tackar Gud för lite ledighet under jul och nyår.
På tal om jul och nyår gick det väldigt lugnt åt. Julen firades först på eftermiddagen med Joels föräldrar med mat, kalle och julklappsöppning.. därefter åkte min familj + Joel till mölle till min mormor, morfar och moster för ännu mer mat och ännu fler julklappar! Denna julen var nog den bästa på många år. Firar tyvärr inte så ofta med mölleborna så det var verkligen hög tid nu. Vi åkte iaf inte hem hungriga, den saken är säker.

På nyårsafton var jag och Joel hos en kompis i Förslöv.. han överraskade med oxfilé, potatisgratäng och gooda såser! (Vilken familj i Sverige äter INTE oxfilé och potatisgratäng på nyårsafton? ;) haha) Efter maten satt vi mest å snackade och sen gick vi upp på en backe typ och såg "alla" rakerterna. Måste säga att jag blev väldigt besviken på ett sätt. Trodde det skulle bli mycket raketer men det var raka motsatsen. För naturen och alla rädda djur var det ju bra att det inte blev så mycket!

I övrigt har det inte hänt något revolutionerande mer än att Totto har åkt iväg från oss nu :( Han bor numera hos sin halvbror Noak i Stidsvig. Där har han det bra trots saknaden av mamma. Ska åka och hälsa på honom snart, saknar honom! Frühlis var väldigt ledsen typ en vecka men sen började hon acceptera att han inte skulle komma tillbaka.. I gengäld mot det lidande som orsakats henne har hon blivit mycket ompysslad.. Om det nu finns ett nytt litet föl i magen på henne så har vi lovat henne att den ska hon få behålla hur länge hon vill. Vi ska aldrig ta det ifrån henne :) Hoppas verkligen det blir ett litet stoföl till sommaren =)

Nu har jag icke mer att förtälja!
Trevlig fortsättning på er alla!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0