segaste bloggskrivare ever..

Har verkligen inte alls haft lust att skriva blogg på ett tag men nu känner jag att jag måste. Det har hänt mycket sedan sist och mycket som hänt glöms också så jag får se vad som lagrats i hjärnkontoret.

Jag & Joel var i Korfu mellan den 18-25/7, vilket var en underbar vecka. Vädret var verkligen över förväntat. Temp låg på runt 40 grader varje dag så det gick ett par liter vatten om dagen för att man inte skulle torka ut. Det var första gången för mig i ett flygplan...Gissa om man blev rädd när jag läste på en löpsedel utanför statoil att ett plan hade kraschat och befarat 200 döda :S Försökte tänka positivt att hur ofta händer det att två plan störtar under samma dygn? (skulle dock inte förvånat mig om det var första gången just det dygnet!!)
Vi kom iaf ner och trevligt hade vi! God grekisk mat, levde så gott på kyckling souvlaki (kycklingspätt) och några dagar blev det pizza. Skämde bort sig med maten och drycken, gick nog upp ett kilo eller två vilket är det värsta med att åka bort från vardagen.

Näst sista dagen tog vi en båttur norr över till en hamn som heter Kassiopi, jättefin! Det var nästan för varmt att gå runt och kolla i affärer på eftermiddagen i 40 graders värme, man ville bara ligga stilla på en solstol redo med bikinin för ett dopp när man blir för varm. Vi stannade faktiskt några gånger  med båten längst kusten för att bada och äta. Sista stoppet var vid grottor som man kunde simma in i och runt genom, var faktiskt en upplevelse! Vattnet var så hemskt salt så att man inte kunde ha huvudet under vattnet, det sved jättemycket i ögonen och i huden.


image61
Utsikten från bryggan vi låg på

                           




Det är väl höjdpunkten sedan sist!
Jazper har blivit pappa till fem söta whippetvalpar :)
Var på utställning i tvååker också, gick inte så jättebra där men det var en trevlig utställningsplats som jag gärna återvänder till.
Sofiero är nästa utställning som vi ska till, den 8/9.. hoppas solen skiner och att vi har domarna på vår sida.. =)
Ska ställa ut Jazper där också och även i Laröd den 9/9, kommer säkert gå bra för honom, han är en fin kille!

Sommaren har gått för fort och vädret i Sverige har verkligen varit en bedrövelse, har inte badat en enda gång i havet. Har inte känts som något sommarlov överhuvudtaget, kan man inte få lite förlängning på det ?
Ångesten börjar sakta men säkert krypa fram då skolan börjar nästa torsdag *hjälp* !!
Det ska bli roligt att komma igång igen men man vet ju sedan tidigare termin att det ligger hårt arbete bakom för att man ska klara tentor med mera..
Man har haft det så skönt nu i några månader och snart slängs man in i stressen och paniken för att slå in så mycket kunskap så mkt som man kan i huvudet under så kort tid som möjligt.
Har praktik i 8 veckor ganska snart efter skolstarten vilket jag också börjar bli orolig för, tänk om man klantar till det? Göra något fel eller vad som helst !? Bara man inte lämnar hjärnan hemma i sängen på morgonen så ska det nog gå bra på "jobb" hoppas jag!


Ikväll är det ljusfesten i Ängelholm, jag & Joel ska nog åka in en sväng och kolla läget. Måste ju hålla sig lite uppdaterad om vad som händer i lilla Ängelholm. =P


Kommentarer
Postat av: Linda

HEJ!Håller fullständigt med att skolångesten börjar komma krypande för en kort stund hade jag nästan glömt bort att jag gick i skolan. men blev snabbt varse då jag har omtentan att tänka på den 25. men först bär det av till chania på fredag. ha det bra vi ses kram/Linda

2007-08-13 @ 22:36:23
Postat av: Helena

Linda!, om du kollar in här igen så undrar jag om du har blogg som jag kan besöka? Tråkigt med omtentan :/ vilken är det? Kram /H

2007-08-14 @ 17:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0